Pengikut

Rabu, 29 Mei 2013

Contoh Surat Rasmi rayuan

____________________
______________________
xxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxx
Selangor Darul Ehsan

Melalui

________________ (Ph.D),
______,
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Kulliyyah of Islamic Revealed Knowledge and Human Sciences
International Islamic University Malaysia,
P.O. Box 10, 50728 Jalan Gombak, Kuala Lumpur, Malaysia.
_________________________________________________________________________________
xxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Institute of Education
International Islamic University Malaysia

Puan

KENYATAAN SEBAB TIDAK MENGHADIRI PEPERIKSAAN DAN RAYUAN MENGAMBIL PEPERIKSAAN KEMBALI

Merujuk perkara di atas,saya ________________  pelajar __________  ingin memberi penjelasan tentang ketidak hadiran saya  dalam peperiksaan kertas xxxxxxxx  pada 9.00 pagi xxxxxxx di UIAM adalah disebabkan kesilapan dan juga kecuaian saya melihat jadual peperiksaan dengan sewajarnya.


2. Walaupun begitu saya merayu pihak Puan membenarkan saya mengambil peperiksaan ulangan dengan beberapa faktor antaranya:

i)                    Saya tidak pernah dikenakan tindakan disiplin,  selama saya belajar di UIAM semenjak ______ lagi kerana segala peraturan UIAM saya ikuti dengan penuh bertanggungjawab.
ii)                   Jika saya perlu mengulang kembali, banyak masa masa saya akan terbuang kerana terpaksa pergi ke UIAM 3 kali dalam sebulan sedangkan pada tahun ini sekolah saya telah mengadakan program  j-QAF untuk tahun satu. Oleh itu saya perlu mengadakan Program Solat Bestari 4 kali kerana peruntukan telah diturunkan dan program ini mesti diadakan pada hari Sabtu atau Ahad
iii)                 Jika saya perlu mengulang kembali juga, saya khuatir saya akan menghadapi tekanan emosi dan tekanan kerja kerana pertambahan masa dan kerja yang perlu dilakukan.
iv)                 Saya juga berharap peristiwa kali ini hanya sebagai amaran buat saya supaya lebih berhati-hati  dan sensitif terhadap arahan dan makluman dari UIAM di masa-masa yang akan datang.
v)                  Saya juga khuatir jika saya mengulang kembali pada semester depan maka kerja saya bertambah dan mungkin memberi  kesan kepada pelajaran lain di semester depan dan juga prestasi kerja saya di sekolah.


3. Walaupun begitu saya amat percaya dengan keperihatian pihak Puan dalam menguruskan masalah saya ini. Segala budi bicara pihak Puan yang perihatin dengan masalah saya ini saya hargainya. Saya harap pihak Puan mempertimbangkan rayuan saya dan memberi peluang kepada saya untuk mengambil peperiksaan sekali lagi. Pertimbangan pihak Puan  amatlah saya hargai. Sekian terima kasih.

Yang Benar

----------------------------------
(                                                  )








1 ulasan: